Yamaha RX-V1700

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V1700 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

HavanA 09-12-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V1700

Uitstekende(!) receiver, prachtig om te zien ook: de titaniumkleur is tijdloos. Opvallend als je deze flink hard zet, hoe zuiver en mooi het blijft klinken. Ik heb hem inmiddels al weer een jaar, maar ben er net zo blij mee als toen ik hem kreeg. Het blijft een genot om naar te luisteren en te kijken. De afstandsbediening werkt ook prima op andere apparatuur, en dat is wel zo makkelijk. Ik heb er de Wharfedale 9.6 en 9.1-serie op aangesloten.

bje 24-02-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-V1700

Superwof, mijn redenering zat ook zo ongeveer in elkaar en dus heb ik ook gekozen voor de 1700. Het is een kanjer van een receiver die mijn luidsprekers zo goed laat samenwerken dat het 5.1-geluid eindelijk als één zeer goed klinkend geheel de kamer in wordt gestuurd. Alles klopt precies. Ondanks de vele mogelijkheden wordt je toch snel vertrouwd met het apparaat. Het stereo-geluid is inderdaad ook dik in orde. Verder valt mij op dat het geluid zeer helder, strak en gecontroleerd blijft klinken, hoe ver het volume ook wordt opengedraaid. Het Dolby Pro Logic II voor het opwaarderen van 2-kanaals tv-geluid naar 5 kanaals geluid bij bijvoorbeeld speelfilms werkt prima en ook dan is het geluid prima over de luidsprekers verdeeld zodat wederom één geheel ontstaat waar je dan ook echt IN zit. Erg handig is de afstandsbediening die opdrachten van andere afstandsbedieningen kan leren zodat je alles met één afstandsbediening kan aansturen. Het inmeetregelsysteem werkt bijzonder snel (ongeveer 2 minuten). De receiver is strak vormgegeven en het display ziet er goed uit en geeft veel informatie. De reciever heeft veel DSP's en aansluitmogelijkheden in huis. Tot slot kan je zo ongeveer alles ook nog eens handmatig naar eigen smaak instellen. Kortom, een aanrader!

superwof 19-02-2007
Geschreven voor: Yamaha RX-V1700

Pracht versterker met alle toeters en bellen die ik nodig heb. Kost nogal wat tijd om naar eigen smaak in te stellen maar dan heb je ook wat!! Geluid is uitstekend, ook in gewoon stereo. kan alle videosignalen digitaliseren 576p via HDMI. Werkt prima. Ook is de afstandbediening goed te gebruiken voor andere apparatuur. Al met al een pracht receiver.....